dijous, 15 de novembre del 2018

"La Chula"


Per la Cerdanya ... arreu es veuen cavalls, bous, mules i ases; molts abeurant-se sota els arbres a la bora del riu... Aquest cap de setmana anant cap a Meranges, se’m va creuar una egua de pell bruna com la que tenia el meu pare. Tot d’una vaig reviure una part molt essencial de la meva infantesa. El pare, en finalitzar la feina de repartidor, em deixava acompanyar-lo a portar l’egua fins a la quadra. Es deia “Chula”, com l’estimava! Tenia un caminar fatxenda, bellugava les anques a ritme de vals (d’aquí el seu nom). Jo anava ufanosa frec a frec per tot el carrer de Montcada fins a l’estable, que estava ubicat a on actualment es troba el museu Picasso. Allí la raspallava, l’acaronava i la seva mirada de gratitud era com només els animals la saben fer. Sempre que veig cavalls pasturant pels herbassars penso: Com hi hauria gaudit la “Chula” per aquests prats, però després raono i em dic: que caram! ella va ser molt important, tenia un palau per descansar i tot un barri gòtic per lluir el seu airós caminar.

Emi Sánchez
23-10-2018

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada