dissabte, 15 de desembre del 2018

La nit màgica



Que en són d’innocents els infants, els hi expliques mil i una històries i s’ho creuen tot! Recordo la vesprada de Reis quan vam anar a rebre’ls. El petit de cinc anys estava molt nerviós, li havíem explicat que els Reis d’Orient aquell any arribaven per mar, que havien deixat els camells al desert  i havien agafat un veler per portar-los a Masnou. Ja al port, a primera vista, el que va veure era molta mainada com ell emocionats i, assenyalant mar endins l’embarcació que s’apropava. El pare el va alçar sobre les espatlles i llavors era ell el que ens narrava el conte màgic que tots ens vam creure en la xiquesa. -Mira mare ja els veig! El blanc m’està saludant! Porten les joguines! Pare, digueu-li que he sigut bo!- Els Reis un cop a terra avançaven agafant les mans que els nens els hi oferien i, un calfred va arribar dintre el meu cor quan l’Oriol tot joiós ens va dir -mare m’ha somrigut i m’ha tocat la cara-! Potser l’esgarrifança que vaig sentir, era perquè els adults voldríem que totes les mentides que ens expliquen fossin com aquesta, per fer-nos feliços! Jo, als Reis, sempre els hi demano que aquesta història d’Orient, que any rere any ens han explicat i expliquem, sigui un referent perquè els nens quan creixin diguin: “ull viu”, els meus pares em van fer creure aquesta fantasia precisament perquè no m’ho cregués tot.

Emi Sánchez
04-12-2018

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada