dimecres, 22 de maig del 2019

El barri de la Ribera



No sé per quina raó, sempre que sortim a passejar sense rumb fix, ens trobem al barri de la Ribera, és com un itinerari marcat. Quan caminem per les Rambles, cosa habitual, en arribar al carrer Ferran, les nostres passes s’encaminen sense pensar cap a la Plaça Sant Jaume, Carrer Llibreteria, Portal de l’Àngel, carrer Argenteria, Santa Maria del Mar fins a arribar al Passeig del Born, lloc dels meus jocs preferits en la infantesa. Aquests indrets m’han vist créixer i estic molt orgullosa d’haver format part d’aquest barri humil però alhora d’una riquesa humana que va impregnar el meu caràcter. Els records cobren força quan et fas gran, i se’t presenten com una pel·lícula en blanc i negre, fins i tot sents les olors i els sorolls com si el temps et transportés en allò que penses. Aquell dia em va venir a la memòria els meus plors quan em despertava pel matí i els pares no hi eren, fins i tot sentia aquells plors! El pare treballava al Born, la mare al mercat de Santa Caterina, s’havien de llevar molt d’hora. Que cruels podem ser en la infantesa sense adonar-nos, que devia saber jo de les seves angoixes unes angoixes que els trencava el cor, però la subsistència obligava a no poder satisfer sempre els sentiments. Ara quan ho recordo, sento que aquestes vivències em van fer créixer amb fortalesa, humilitat i molta estimació.

Emi Sánchez
21-05-2019





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada