dimecres, 13 de febrer del 2019

La Rambla de Santa Mònica


En Jordi era un melòman incansable i un assidu espectador del Teatre del Liceu. Coneixia totes les òperes i totes les grans estrelles de la música clàssica. Havia arribat a l’edat de les mancances físiques, per la qual cosa, necessitava algú per assistir als esdeveniments, i jo, de tot cor, l’acompanyava. Era feliç caminant des del port Rambles amunt. El seu pas cansat i lent s’aferrava al paviment com si evoqués sensacions inoblidables. Sempre m’explicava les mateixes històries: veus nena, em deia, aquí es va fabricar la campana Honorata de la Catedral. Mira, aquell hotel havia eststat l’hostal Quatre Nacions on s’allotjava gent molt selecta. Saps, per aquí havia fet molt el trapella, deia amb un somriure picaresc, i així fins a arribar al Gran Teatre del Liceu, que la picardia se li transformava en tristor. Jo hi era per aquests voltants quan les flames el van devorar, ara n'ha fet vint-i-cinc anys! Em deia amb els ulls anegats, sacsejà el cap per foragitar el record... Va, no hi pensem! Anem que començarà la representació i ens perdrem l’obertura!

Emi Sánchez
12-02-2019

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada